Under construction...
Přestěhováno, upravte si RSS a odkazy ^^ Header bude... někdy...

sobota 23. října 2010

Masters of Manga

Silný název, co? Trochu spam post, v poslední době jsem neměl ten správný psací rauš. (a nebo v nevhodnou dobu, bez psacích potřeb po ruce :) ) O co že teda jde?

Tak nějak jsem si vzpomněl, že mám vlastně Paypal účet, pak jsem udělal tu neuváženost, že jsem si ho rozchodil. (člověku stačí jen bankovní účet, dokonce není potřeba ani karta) No, když přeskočím tu nezajímavou část, v tuhle chvíli se mi na stole válí solidně tlustý paperback MW od Osamu Tezuky (sice "westernizovaně" převráceno, ale budiž), Modré jaro (Aoi Haru) od Taiyo Matsumota a před chvíli jsem zjistil, že na cestě jsou i všechny tři díly To Terra (od Keiko Takemiya). A protože filmová adaptace MW z loňského roku se mi tu válí na disku už docela dlouho, Aoi Haru od Toshiaky Toyody jsem viděl o prázdninách a obě anime zpracování To Terra už víc jak před rokem, pravděpodobně tu o těhle dílech ještě někdy bude řeč :)

Historická záležitost překvapivě plná násilí, smrti a homosexuálních narážek Space opera jak má být

Ale zpátky k tématu. Protože stran mangy (respektive mangy vydané mimo Japonsko a ČR) mám celkem omezené informační zdroje, chtěl jsem to napravit. Podařilo se mi hned několik zásahů. Krom objevu, že alternativní umělci jsou všude stejná hovadaí, jsem narazil na zajímavý projekt jednoho španělského překladatele. Ten se rozhodl sestavit knihu o manze, kde výchozím materálem budou rozhovory se slavnými a významnými kreslíři mangy, a to různých věkových kategorií. Během svého pobytu v Japonsku získal množství materiálu, jehož část postupně uveřejňuje na svém blogu. Jedná se zejména o profily zpovídaných autorů, dále videa, kde zachycuje tvorbu jednoduchého obrázku a části zajímavých rozhovorů.

Film hodný pozornosti. Ani jaro jim nepřineslo do života tolik potřebnou změnu... Tamaki Hiroshi... hmmmm

Zjistil jsem hned několik věcí. Jednak mám dost hluboké mezery, co se týče význačných osob historie mangy (dobrá, tohle zas takové překvapení není). A za druhé mě docela fascinovalo pozorovat tvůrce při práci, jakkoli to byl jen jednoduchý portrét. Pokud vás zajímá geneze mangy do její současné podoby, vznik mangy určené pro dospělé publikum (seinen, josei) nebo třeba jak se k manze kdysi stavěla poválečná japonská společnost, pak můžu projekt Masters of Manga jen doporučit. Upřímně doufám, že se dostane až do fáze publikace (byť jen v angličtině).

btw. Autor je aktuálně opět v Japonsku a pokračuje v rozhovorech s mangaky, jména jako Go Nagai nebo Leiji Matsumoto myslím mluví samy za sebe :) (a komu to nic neříká, ten se má proč stydět)

Žádné komentáře:

Okomentovat