Under construction...
Přestěhováno, upravte si RSS a odkazy ^^ Header bude... někdy...

pondělí 11. května 2009

Animefest 2009, den druhý (a vlastně i třetí)

Letošní Animefest trval hned tři dny, místo soboty ráno začínal už v pozdní páteční odpoledne. Protože ve Scale se promítalo přes noc nonstop i z pátku na sobotu, nebyl problém všechny tři dny probdít (a pár lidí to tak skutečně udělalo). Což naštěstí nebyl můj případ.

Ráno jsem se tradičně vzbudil brzo a nebyl jsem jediný, protože Trin s Marcusem už také bděli. Původně plánovaný budík na osmou ráno tak zůstal nevyužit. Po krátké osvěžující sprše a snídani jsme vyrazili směr AF. Já na svou hlídací směnu do tělocvičny a Marcus s Trin do Internationalu na přednášky. Cestou jsme se ještě zastavili na malý nákup v tescu a za nádherného počasí si užili pomalou procházku středem města.

První hlídací směna proběhla podle očekávání klidně. Protože ve Scale ve 11:00 začínala Cosplay soutěž a souběžně běžel sushi workshop, tak bylo v tělocvičně mrtvo, pokud nepočítám vstávající mrtvoly Shingena, Asuky a Will-Rocka, což byly jediné živé osoby v objektu (mrtvoly ve spací místnosti pro orgy nepočítám). Klidu jsem využil k dočtení čtvrtého dílu Hvězdného vlka. Brát něco náročnějšího mi přišlo zbytečné :)

Po tom, co ve 12:00 dosprintoval Lascar a došlo ke střídání, jsem vyrazil do Bakaly na Grekovu přednášku o skladatelích soundtrackové hudby. Protože znám v podstatě jen ty nejprofláklejší jména, byla pro mě přednáška docela přínosná. Škoda jen, že neměl Grek víc času, protože materiálu měl více než dost. Na druhou stranu AF není Yukifest, aby si mohli organizátoři dovolit půlhodinový skluz. Protože jsme se mezitím sešli prakticky všichni, bylo rozhodnuto, že se půjdeme někam najíst. Seri nás nakonec zavedla kousek do Středověké krčmy, to ještě chudák netušila, že budou mít po včerejším svátku prakticky vyjedeno. Nakonec celá akce skončila tak, že ta část, která měla od dvou hodin jiné povinnosti, případně netrpěla dostatečným hladem odešla a zbytek poobědval z toho, co měli.

Byli jsem zvědaví na cosplay divadlo, ale podařilo se nám přijít akorát na konec. Nezbývá než si počkat na videa. Protože v programu nebylo nic zajímavého, odvedl jsem naši skupinku k nejbližší kavárně a cestou na své druhé hlídání si dal na české jednu točenou zmrzlinu na zchlazení. Cestou jsem se ještě stihl mrknou do Artist Alley v Intecontinentalu, kde mě přivítalo nechutné vedro. Chvíli jsem váhal nad pořízením "sběratelské" edice Podzimu i s podpisem autora, ale nakonec jsem odolal :)

Druhá hlídačka byla stejně klidná jako první, tentokrát mi ale čas zpříjemňovali Suša s Geontem. Geont se po chvíli vydal na módní přehlídku lolita bloku, jen aby se po chvíli vrátil "s nepořízenou". Přísálí v Bakalovi prý bylo příliš malé, zájemců mnoho a nadto ani nebyli zpovídající dostatečně ozvučení (= vůbec). Zanedlouho jsem opět osaměl, pokud nepočítám mého "hlídacího" kolegu a pár lidí, co si přišlo do tělocvičny odpočinout. Zajímavá byla ještě kontrolní návštěva Trpaslíka od něhož jsme se dozvěděli, že nám Trill měl dát orgovský příspěvek na stravu, což taky večer udělal.

V šest mě vyzvedli Suša s Geontem a vyrazili jsme do Scaly, kde měl od sedmi Lišák přednášku a povedlo se nám dát dohromady většinu naší skupiny. Kvalita oproti minulým ročníkům nepoklesla, letos se Lišákovi povedlo i malé zapojení publika. Drobný technický problém můj dojem nijak nezhoršil. Zůstali jsme sedět i na vyhlášení soutěží a já si tak mohl prohlédnout alespoň sestřih soutěžních AMV a následně i vítězné kousky. Oproti loňsku docela slabý ročník, alespoň pokud můžu soudit podle ohodnocených děl. Překvapilo mě umístění "Vlasů", protože použitá česká verze je proti originálu z Formanova filmu docela hlasově mdlá a jak jsem se dozvěděl po skončení, tak ani obrazová část nebyla tak úplně v pořádku a celé se to ještě bude řešit, takže výsledky vlastně ještě nejsou oficiální.. nebojte, taky v tom mám trochu guláš. Docela mě zamrzelo, když jsem se u správných odpovědí na otázky Animekvízu dozvěděl, že to letos bylo naposled. Z vítězných cosplayů mě zaujaly holky z Rozen Maiden, zahlídl jsem je už předtím a musím říct, že vypadaly skvěle :3 Cosplay z Parakiss byl taky super (už se na to musím někdy podívat...).

Protože se vyhlašování celkem protáhlo, tak z mého plánu podívat se na Bounen no Xamdou sešlo a přes krátkou zastávku v kavárně Bakaly, kde se uvelebila naše grupa jsem vyrazil splnit mou poslední hlídací službu na AFku. Jako obvykle byl klid, narušený jen příchodem Trilla, který nám do opatrování svěřil cestovní kufr s nákladem mang z knihovničky a přinesl několik erárních orgovských kofol. Krátce před půlnocí se za mnou stavila Lusi s tím, jestli půjdu za zbytkem do hospody. Já ale neměl na alkohol vůbec chuť a v plánu jsem měl podívat se Genius Party Beyond, jehož předchůdce jsem viděl na Akiconu. Tohle dílko od proslulého studia 4 °C lze plným právem označit za "mindfuck". Oproti Genius Party chyběla nějaká normálnější povídka, přesto jsem si to v rámci možností a únavy docela užil. Následující dva díly Fantastic Children jsme prokecali v předsálí a já se definitivně rozhodl, že místo spánku ve své posteli si zvolím bdění u Gravitation.

Lusi s Jarníkem nás opustili aby si mohli užít krátký spánek a do sálu jsme tudíž šli já, Geont a Marcus s Trin. Lusi nás ubezpečovala, že seriál je poměrně bezpečný ("jedna pusa a pak jedna scéna, kdy je zhasnuto") a měla pravdu. Docela jsem se u toho i bavil a ze začátku byly závěrečné scény doprovázeny i potleskem publika. Někdy mezi čtvrtým a osmým dílem jsem mírně vytuhnul a tak mě docela zmátlo, když jedna z postav najednou začala mluvit v ženském rodě, zatímco na začátku to byl chlap. Jak mi bylo později řečeno je na vině Animax, respektive kvalita jejich titulků, které muselo dělat snad deset různých lidí. Po tom, co na pódium vyskočila Lusi, aby uvedla se zpožděním Haré+Guu (Gravitation totiž původně mělo jít bez OP/EDů) jsme se vymotali ze sálu a počítali ztráty. Jako první se rozloučili Marcus s Trin. Brzy po nich je následoval Geont. Zbytek se mezitím usadil ke jednomu ze stolečků a debatoval o různých poučných věcech.

Nejvíce mě dostala hintzuova hláška o mladých fanynkách yaoi, kterou bohužel nemůžu přesně reprodukovat.. možná je to tak dobře :D Postupně se všichni nějak rozutekli, takže do sálu na Zakončení jsem šel už jen já a Elien (snad jsem to teď nezkomolil -_- ). Krom obligátního dotazu na počet návštěvníku zazněly i připomínky k programu.. uvidíme, jestli se na příštím ročníku objeví více hudebních her a konzolí. Mně se domů na kolej ještě nějak moc nechtělo a tak jsem ještě chvíli pobíhal po budově s Chill, Elien a Hadem a lovili jsme povalující se odpadky do našeho pytle (bohužel nám jich moc nenechali). Pak už nastalo loučení s Lusi a Jarníkem. Ještě chvíli jsme se poflakovali po Scale a hledali nějakou práci, následně se Elien podařilo přemluvit hodnou paní z kina, aby nám dala dva festové plakáty a pak už jsem jen doprovodil Elien a Gladness na šalinu a sám se vydal směr vlastní postel. Ufff.

P. S.: Neručím za pravdivost informací, protože má paměť je spolehlivá jako kondom po akupunktuře.
P. P. S.: Jsem rád, že jsem poznal pár nových lidí, i když většinu bohužel z nich jen velmi krátce.
P. P. P. S.: Příště mě tam uvidíte zas! :)
trochu mimo: Ještě úplně před začátkem, když jsem šel vyzvednout Justyho jsem potkal celkem pěkný cosplay Yoiteho z Nabari no Ou, docela mě zklamalo, když jsem pak onu dívčinu viděl postávat před Scalou s cigárem -_-

Žádné komentáře:

Okomentovat