Under construction...
Přestěhováno, upravte si RSS a odkazy ^^ Header bude... někdy...

středa 9. května 2012

Pošesté na Animefestu (aka 2012)

Devátý ročník Animefestu přinesl nové prostory, nové problémy i příjemná překvapení a samozřejmě i nové zážitky ;)

Pátek odpoledne, blížím se k Výstavišti, první freaky potkávám až na Mendláku v jedničce. Blíží se očekávaný čas otevření pokladen a před vchodem stepuje a posedává cca 300 nedočkavých návštěvníků. Asi jsem nějak odvykl davům. Ještě nevidím nikoho povědomého. Šaliny od Bystrce se div nepřevrátí, jak jsou všechny tváře v nich sedících a stojících normálů otočené doprava. Každá další jednička vyvrhne skupinku barevných a zabatožených lidí. Vidím známé pražské tváře. Po slabé půlhodince čekání a chvíli zbytečné hlasité hysterie stojím ve vestibulu Kongresového centra, v jedné ruce držím program se ZINem a na druhé modrý náramek. So it begins...

(MUTEMATH - Spotlight) ~ (DVA - A major for 12 frogs) ~ (Florence+the Machine - Only If For a Night)

Tradičně jsem si nenechal ujít Zahájení spojené s projekcí soutěžních AMV, letos nově doplněné o křest Vějíře (jen dobře, Advík je pro mě stejně na 90 % passé). Bohužel se většina návštěvníků po konci AMVček zvedla a chudák DanQ tak oslovoval poloprázdnou Rotundu. Maskoti byli bezvadní, Fussinu jsem nejdřív ani nepoznal, u Aldyho mě trochu dloubly do očí boty (poučen z loňského FFka si holt na kostýmech všímám detailů). Pokud jde o AMV, letos jsem si nevyspoiloval českou část - nehlasoval ve webové soutěži - a dobře udělal. Volba tří nejlepších do hlasování nebyla moc jednoduchá, nakonec jsem se spolehl na faktor "husí kůže" :3

V pátek jsem měl program celkem nahusto. Na přednášku Lusi (Zájmové aktivity na školní půdě) jsem se ještě vmáčkl za dveře (jsem skladný a nic moc mi toho nepřečnívá), na hintzákovu (Duševní obtíže kreslených hrdinů) v hlavním sále v Rotundě do zadní řady za sedadla, ale na Nya-chana (Delicious Flat Chests) už bohužel ne, všechny místa zaplnil procházející dav T_T To mám z toho, že na přednáškách jsem až do závěrečného potlesku. Lusi nezklamala, přípravu měla solidní a díky části o reálném fungování japonských školních kroužků si z ní přítomní i něco zajímavého odnesli. A to i ti, co byli na listopadové přednášce v knihovně ;) Jako bonus pak jazykové okénko v úvodu. Hintzu sice nestihl dodělat prezentaci, ale i tak jsem odcházel spokojen. Byl bych i přispěl do debaty, ale v té chvíli se mi nevybavila žádná konkrétní diagnóza pacientů dr. Irabu (krom permanentní erekce a chronické závislosti na mobilu, ale to jsou jen průvodní znaky :3)

(ZAZ - Le Passants) ~ (Rökkurró - Í Annan Heim)

Letos jsem dal přednost vlastní posteli (i když věřím, že ty beanbagy u konzolí mohly být pohodlné), ovšem noční přesun byl poněkud vtipnější, protože u hlavního vstupu staví jen jeden rozjezd a to ještě krátký. Nevím, jak se do něj dokázala dostat skoro celá zastávka, ale radši jsem vydal na krátkou atmosférickou procházku. Že druhou stranu výstaviště objíždí další rozjezd mi došlo, až když jsem byl doma :o

(The Strokes - Reptilia) ~ (OKAMOTO's - Waratte waratte)

U Cosplay soutěže i Cosplay divadla jsem se nechtěl účastnit tradiční tlačenice, ale byl jsem zvědavý, jak bude vypadat stream. Bohužel se ukázalo, že síť z nějakého důvodu nestíhá (a dělá problémy) a i umístění kamery bylo dost vzadu a nahoře. O něco později jsme se dozvěděli, že těsně před začátkem odešla kamera a jako provizorium sloužila notebooková webka.

Thinking like an anime writer workshop jsem vynechal ve prospěch Grekovy přednášky (Národnostní archetypy v anime), ale takhle zpětně jsem to asi měl udělat opačně, protože příležitost to dle vyprávění zúčastněných byla jedinečná a neopakovatelná. Navíc, brainstorming šílených nápadů mi jde mnohem líp, než jejich následná realizace :P Přednášku Wrong about anime jsem si už ujít nenechal. Takhle nějak si představuji jednu z hlavních přednášek conu, pobaví i poučí publikum, zkrátka nenudí. Krom notoricky známé historky s epileptickým dílem Pokemonů došlo i na západní vnímání anime jako krvavé a eroticky zvrhlé (Legend of the Overfiend) zábavy. Jsem zvědavý, koho se k nám podaří přitáhnout příště. Grek si na úvod, krom jasného vyloučení Hetalie, stihl postěžovat na divácký výběr přednášky na Akiconu. Grek je pochodový typ přednášejícího a je vidět, že pro tyto účely je sál v Rotundě přímo ideální. Nakonec jsem si z přednášky vyvodil, že Japonci příliš národními stereotypy v anime netrpí (inu, izolace).

Přednáška Stvořitelé mang mě zaujala tématem (které je mi blízké) a i anotace vypadala slušně. Bohužel jsem se dočkal svého největšího failu conu. Když pominu deformované obrázky roztažené přes celý slajd, tak použít jako demonstrační ukázky v přednášce o manze průměrná AMV(!) k anime(!!) je .. ehm, dost pofidérní. Angie znám, ale přednášet jsem ji ještě neviděl, takže jsem bylo zvědavý na její Yaoi očima akademiků. Většina hetero-chlapů sice trpí předsudky vůči čemukoli obsahující klíčová slova jako BL nebo shounen-ai, ale tady obavy nebyly na místě, přednáška byla perfektní a člověk z ní odcházel bez následků (no, skoro *usilovně ignoruje zákeřný TMNT gif*). Ze svého skoro prominentního místa v přední řadách (v roztomilé společnosti) jsem i viděl dobře na titulky v ukázkách. Áčko je totiž hodně dlouhé a víc dozadu už s tím byly problémy.

(ZAZ - Prends garde á ta langue) ~ (The Young Gods - Mister Sunshine)

Prodejců bylo letos snad ještě víc než loni. Ještě, že jsem ohledně anime merchandisingu dost náročný :3 Placky nemám kam dávat a tak schraňuji jen festovní, ale nakonec jsem neodolal a pořídil si od Elišky roztomilou AJ z fima (bohužel náušnice jaksi nenosím). Jinak moc nejsem zvyklý na conech utrácet, krom obligátního skvělého AF plakátu a placky jsem si koupil už jen trojku Freemana a Vějíř. Samozřejmě nešlo nevyužít autogramiády přítomných autorů a šířit tak jejich věhlas a slávu, zaslouží si to :)

Cosfight, aneb jak se správně mlátit, aby to dobře vypadalo a nikdo nepřišel k úhoně. Na okurce, hlávce zelí, čtyřech dobrovolnících a jednom pomocníkovi nám bylo názorně předvedeno, jak nepřijít o prsty ani jiné části těla nebo orgány a které triky použít pro správně dramatický "filmový" efekt. Následný workshop už jsem jen chvíli pozoroval, hlad byl neúprosný a chtěli jsme stihnout oficiální zakončení.

Co jsem to ještě.. Ach ano, setkávání. Letos jsem toho stihl dost. Nightie, Nime a spol. v čekačce před přednáškou Lusi, s párkem v rohlíku a kofolou (bagety jim v dolním bufetu evidentně došly velmi brzo) a pak v temnou hodinku, když krátká bouřka lízla západní konec Brna. Yuffie, kterou jsem nečekaně přepadával a obdivoval jejího draka (aspoň původně to měl být drak, postupně zmorfoval do drako-párače). Lusi s Jarníkem a výborný nedělní oběd v indické restauraci doslova za rohem. Ranní meditace s Hejtym u kašny. etc etc I pár nových známostí jsem nabral (jako každý rok).

Technických kiksů a chyb oproti loňsku dost ubylo, soudě dle programu, na kterém jsem byl. Žádné zasahování do přednášky jako loni u Lusi se nekonalo. Prezentéry fungovaly. (Grek už mluví při přednášení do mikrofonu a to po celou dobu přednášky!)

P.S.: přehrávač se mi nějakou zdárnou konstelací trefoval do nálady a tak cesty na/z Festu dostaly nový rozměr epičnosti, výňatky chronologicky mezi textem ;)

2 komentáře:

  1. Nekolikrat jsem te tam zahledla, ale nikdy jsme se nedostala k tomu s tebou prohodit par slov. Tak doufam, ze se to priste podari napravit :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mitsuki: Tak na Akiconu by snad čas být mohl :)

    OdpovědětVymazat