Under construction...
Přestěhováno, upravte si RSS a odkazy ^^ Header bude... někdy...

pondělí 23. listopadu 2009

Rideback

Nikdy mě nijak zvlášť nebrala auta nebo motorky, ale mít možnost pořídit si RideBack, asi bych si začal hned šetřit, i kdybych měl být půl roku jen o chlebu a vodě. Aneb, jak může jít dohromady post-war sci-fi, robomotorka a balet.

Globální krize vyvrcholila ozbrojeným konfliktem a jako důsledek jsou vlády všech zemí de facto pod kontrolou jedné organizace - GGP (Global Government Party). Ale vždycky se najde někdo, kdo má na věc jiný názor, a tak proti GGP brojí různé "teroristické" skupiny. Nejznámější z nich je BMA, která podnikla už dva útoky proti GGP na území Japonska. Rin Ogata je dcerou geniální baletní tanečnice a sama má velké nadání pro tanec. Po té, co se ale na jevišti vážně zraní, tancování nechá. Když nastoupí na vysokou školu, náhoda ji zavede do budovy školního klubu RideBacků, transformujících se robotických motorek, schopných fungovat ve "vzpřímené" formě. Přitom zjistí, že její pro tanec tolik potřebný perfektní smysl pro rovnováhu z ní děla i velmi schopnou řidičku.

Rin poprvé na Fuegovi, ale chudák se zrovna porouchal a neposloucháPorucha opravena včas.. nebo ne?

Hlavní postavou tohoto dvanáctidílného anime z produkce studia MADHOUSE je již zmíněná Rin. Na počátku anime je novopečenou studentkou v novém a pro ni neznámém prostředí. A určitou paralelu můžeme najít i v jejím osobním životě. Po té, co se vzdala kariéry v baletu totiž nerozhodně tápá, co se svým životem udělá. Jak se zdá, setkání a první zkušenost s RideBackem by tohle mohla změnit. Squadru hlavních postav doplňuje Rinina nejlepší kamarádka Shouko, Suzuri - agilní obdivovatelka Rin a její zesnulé matky a z osazenstva RideBack klubu sebevědomá Tamayo a klubový poradce, odměřený Okakura.

Suzuri, Hishida a Shouko sledují jak spolu Rin a Tamayo závodíTamayo-senpai :) a to jsem ještě nezmínil, jak vlivnou má rodinu...

Po stránce grafické a hudební patří RideBack k tomu lepšímu. Design postav je ucházející, snad jen Shouko, díky kombinaci plochého obličeje a jejího účesu, ve mně vzbuzuje rozpaky. Pokud můžu posoudit, tak zakomponování CGI autoři docela zvládli (pokud se chcete poučit, jak NEMÁ vypadat CGI v anime, mrkněte na první díl Book of Bantorra - hrůza hrůzoucí). OP byl pěkně dynamický, ED nezaujal. Doprovodnou hudbu jsem příliš nezaznamenal, není to Kanno, ale ani nepůsobí v některých chvílích divně jako třeba u Koukaku no Regios. Děj od začátku do konce pěkně odsýpá, autoři se nepokouší o nějaké odbočky nebo o hrátky s flashbacky. Na druhou stranu mi děj přišel poměrně předvídatelný a nějak zvlášť mne nenadchnul (což nemusí nutně znamenat mínus). Bohužel nemůžu srovnat s předlohou (desetidílná manga), ale místy mi přišlo, že by nebylo špatné, kdyby některé části autoři více rozvedli. Chápu ovšem, že seriál jako takový se soustředí předveším na Rin a tomu je vše přizpůsobeno.

Závěrečný verdikt? Rideback je nadprůměrné sci-fi, které má šanci zaujmout hlavně ty, kterým se líbí představa víceúčelové robomotorky a rádi by se na nečem podobném svezli. Což jsem mimojiné i já, pasáže s Ridebacky se mi líbily nejvíc :) Důležité je dát pozor na první půlku prvního dílu, protože ta mě skoro odradila od dalšího sledování. Kdo má rád čísla - 7/10. 

Žádné komentáře:

Okomentovat